רגעים של ספק: עבודות מאוסף CGAC-ARCO,ספרד

29.11.2006 - 24.01.2007

רגעים של ספק: עבודות מאוסף CGAC-ARCO, ספרד

 

אמנים משתתפים: רוּנה איסלאם, צילה לוטנגר, ארנוט מיק, כרמן נוגיירה, אנרי סלה, איב סוסמן.

התכנית "רגעים של ספק" נולדה כפרויקט-תערוכה מאוספי קרן ARCO ומרכז גליסיה לאמנות בת-זמננו (CGAC). עיון מעמיק בשני האוספים, השמורים בבניין CGAC בסנטיאגו דה קומפוסטלה שבספרד, חושף את העניין המיוחד שמגלים אמנים שונים באיסוף עדויות הנוגעות למצבי משבר. חוט השני המוביל מבחר עבודות זה הוא אי-השקט והספק, המאפיינים את המאה העשרים ואחת שאך החלה. התכנית מבקשת לטוות סיפור בלתי אפשרי באמצעות תחושות ואווירות שונות, ומציעה מבטים ופרשנויות על היומיומי, על הפוליטי ועל החברתי.

עבודות הווידיאו משקפות סיטואציות מוקצנות של שבריריות ושל אי-ודאות: נפילת הבורסה בעבודתו של ארנוט מיק, Middlemen ('המתווכים'), שבה מאבדים הברוקרים שליטה; החרדה והבדידות המאפיינות את גיבורי עבודתו של אנרי סלה, Nocturnes ('חזיונות לילה') – שני אאוטסיידרים אותנטיים שאינם מסוגלים לשלוט בחייהם, אך מנסים לשלוט במצבים מלאכותיים. בין לבין, דמויותיהן של "בנות הלוויה" של סוסמן ממציאות ומפרשות מחדש רגעים מן הזמן ומן המקום שלהן; רוּנה איסלאם מותירה אותנו במתח באמצעות סיפור עוכר שלווה, המשרטט הקבלה בין שתי ערים שונות. כרמן נוגיירה, ילידת גליסיה, מסייעת לנו לחפש מפלט שאליו נתקבל בזרועות פתוחות, והמעשנות של צילה לוטנגר מספקות המחשה נוספת לחוסר מוטיבציה וללאות חיונית.

התוצאה היא חזיון קליידוסקופי, שבו מתמזגים סיפורים, דיבורים ומתודות אמנותיות שונות. בריבוי וברבגוניות שלהם, כל אלה מאיצים בנו, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, להרהר בתפקידינו ובהתנהגויותינו בחברה דהיום. המשבר מסמן קושי והזדמנות; עתות משבר הן תקופות הטומנות בחובן גם שעת כושר והבטחה לאינספור אפשרויות… האתגר גלום בבחירת חלופה בעודנו ניצבים מול הספק.

אוצרת: ססיליה פריירה מרימון

במסגרת  VideoZone3 – הביאנלנה הבינלאומית השלישית לווידיאו ארט

 

בסיוע ממשלת גליסיה, ספרד