סינמאי – עונה II, פרק 1: לא מאומנים מאת לוסי גרין

יום רביעי, 12 בדצמבר ב- 19:00

הפרק הראשון של העונה השניה של סינמאי נפתח עם הקרנת עבודתה של הכוריאוגרפית האוסטרלית לוסי גרין, Untrained מ-2009, ולאחריה תתקיים שיחת סקייפ עם היוצרת. Untrained מפגישה בין שני רקדנים ווירטוראוזיים מנוסים עם שני גברים ללא כל רקע מחולי קודם. לארבעת הגברים ניתנות הנחיות זהות לבצע את אותן תנועות, מהנחייה המבקשת מהם לבצע בעיטות נינג׳ה ועד להוריד וללבוש את חולצתם. האופן בו כל אחד מהם מבצע את התנועות מעביר את ההיסטוריה האישית גופית של כל אחד מהפרפורמרים האינדיבידואלים. אותן תנועות מצוחצחות ומורכבות של הרקדנים מבוצעות רק בקירוב על ידי הלא-רקדנים, בעוד שאותה איכות ספונטנית וגולמית של תנועות הגוף הבלתי מאומן לא יכולות כלל להיות מעותקות באופן שכזה על ידי גופו של הרקדן המנוסה. מאז בכורת היצירה באוסטרליה ב-2009, Untrained הוצגה בארה״ב, במדינות שונות באירופה, בהונג קונג ובברזיל.

על היוצרת
לוסי גרין (1961 אדלייד, אוסטרליה. חיה ועובדת במלבורן) היא המנהלת האמנותית של להקת המחול Lucy Guerin Inc, אשר הוקמה במלבורן בשנת 2002. עבודתה מתרכזת באתגור והרחבת התפישה והפרקטיס של המחול העכשווי, ולה השפעה ניכרת על זהות המחול האוסטרלי. גרין מפתחת הפקות חדשות דרך מחקר כוראוגרפי אקספרימנטלי, תוך חתירה לגילויים ויזואליים, רגשיים וגופניים שלא יכלו להיווצר או לתקשר בשום מדיום אמנותי אחר אלא במחול. הפקות שלה עשויות לכלול אלמנטים של קול, וידאו, סאונד, טקסט ועיצוב תעשייתי, לצד פרקטיקת המבנה הפיזי של גרין.

על סינמאי
סינמאי הינו אירוע הקרנה הנאצר על ידי הכוריאוגרפית מאי זרחי (*1984, תל אביב. חיה ועובדת בתל אביב ופרנקפרוט). פעם בחודש, תציג זרחי עבודות בימה שלא הוצגו בישראל מסיבות שונות, יצירות שאינן מוצגות יותר, שאינן ניתנות לסיור, או שנעשו על ידי אמנים המסרבים להגיע לארץ. התוכנית מציגה תיעוד באורך מלא של העבודות שנבחרו ולאחר מכן שיחת סקייפ עם המחבר. העונה הראשונה של סינמאי הוצגה במרכז לכוריאוגרפיה 'כלים' בת ים, ב-2017 והציגה יצירות מאת אסטר סלמון, טלדנס (מוסטפה קפלן ופיליז סזאנלי), מרטין שיק, פאניברה גבריאל קאנדה ומריה קאמפוס ארויו. העונה השנייה של סינמאי תוצג במרכז לאמנות עכשווית תל אביב. מידע על האמנים והעבודות שיוצגו במהלך התוכנית יפורסם אחת לחודש עבור כל אירוע.

*השיחה תתקיים באנגלית.

כרטיס: 40 ש"ח
מספר מקומות מוגבל, יש לרכוש כרטיסים מראש.

תמונה: לוסי גרין, Untrained, קאסט מקורי, 2009, בדאנס מאסיב, אמנויות בית, מיטמרקט, מלבורן.