יוחאי אברהמי: חקלאות, גאווה וייסורי מצפון: תצוגה מודרכת במעגל סגור

כחלק מפרוייקט תנאים למחוללות פוליטית

במופע מוגש רצף של סיפורים, שעניינם חקלאות וייצוא, במתכונת של תצוגה מודרכת העוסקת בייצוגים של חקלאות בישראל ובייצוא שלהם מראשית ההתיישבות היהודית בפלסטינה, עבור דרך הקמת המדינה ועד לימים אלה. החקלאות בהתיישבות העובדת עברה גלגולים שונים הקשורים באידיאולוגיות שונות – חברתיות, אוטופיות, דתיות וכלכליות. לגלגולים אלו היו וישנם מופעים חזותיים רבים: תערוכות בקר בשנות השלושים והארבעים, תערוכות פרחים בשנות השבעים והשמונים ותערוכות של טכנולוגיה חקלאית לאורך השנים.

העבודה חקלאות, גאווה וייסורי מצפון כוללת הצבה פיסולית, מדריך וקהל הנחשף לסיפורים על חיי התרבות של הקהילות, ההקשרים הנרטיביים האישיים והקולקטיבים והתפקיד שדימויים אלה ממלאים בייצוא הכלכלי הלאומי של ישראל. העבודה משתמשת ביחסי הציבור הללו כדי להעלות את המפגש בין הלוקליות של חברה יצרנית אוטופית חסכנית לגלובליות תוקפנית ובזבזנית.

יוחאי אברהמי (יליד 1970 , עפולה; חי בתל אביב) עובד בפיסול, וידיאו ומיצב. בשנים האחרונות, הוא חוקר את הצגתם וייצוגם של דימויים במוזיאונים צבאיים, באתרי הנצחה של מלחמות ובמרכזי מבקרים. הציג מבחר תערוכות יחיד בסדנאות האמנים בתל אביב (2013); המוזיאון לאמנות מודרנית, גיונגי, דרום קוריאה (2010); המרכז לאמנות עכשווית, תל אביב (2008); גלריה ,ACC ויימאר (2008); ומוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית (2004). השתתף בתערוכות קבוצתיות בביאנלה ה־ 31 של סאו פאולו (2014); בביאנלה של טאיפיי, טייוון(2008); בביאנלה ה־ 9 של איסטנבול (2005); ובמוזיאון תל אביב לאמנות (2002). זוכה פרס שרת התרבות והספורט (2011) ופרס מפעל הפיס לאמנות חזותית (2004). אברהמי הוא ראש המכון לאמנות במכללת אורנים, קרית־ טבעון ומרצה באקדמיה בצלאל לאמנות ועיצוב, ירושלים.

צילום: אסף סבן