הקרנת בכורה לסרטים "המוח" ו"זר מוכר"+שיחה עם האמנים

פגישה עם האמנים הצעירים שחר כסלו ויסמין דיוויס שבמרכזה הקרנות בכורה של סרטיהם "המוח" ו"זר מוכר".

עלילתו של הסרט "המוח" של שחר כסלו עוסקת בביקור אקדמי של פרופסור אמריקאי משותק בישראל, על יחסיו עם נשים ועל עתיד מערכת  השמש. אורך הסרט הוא עשר דקות, והוא ילווה בשיחה קצרה בנושאים הרלוונטיים: יחסים שבינו לבינה, מה היא האקדמיה היום, פערי הדורות, חיינו בקוסמוס והתאכזרות בין אנשים.

סרטה של יסמין דיוויס "זר מוכר" נפתח בהבנה שמה שהיה ונתפס כנפלא, הפך במהלך הלילה לדבר רגעי וסתמי. מעין תחושה המזכירה סם שהשפעתו התפוגגה. כאשר רות, אישה יפה בת 54, מתעוררת במיטה המשותפת לה ולבעלה היא מגלה שמי שהיה בעלה האהוב והמוכר הפך במהלך הלילה לאיש זר. חשש זה הוא גרעין הסרט המתמקד בעימות של רות, עם נוכחויות גבריות אשר נכנסות ויוצאות מתוך עולמה הפנימי."זר מוכר" הינו סרט המתאר לילה בחייה של רות ששלוותו מופרת על ידי שיחת טלפון עם דמות בעלת קול גברי כריזמטי. הדמות נושאת משמעות סימבולית ומייצגת מגוון דמויות גבריות בחייה של רות אשר כולן מתנהלות בכוחניות ומניפולטיביות. קולו הדוחק והמעיק של האיש הממלא את חדר השינה כאילו היו קולותיהם של המחשבות מעלה את האפשרות שרות חיה בתוך דמדומי המחשבות של התרחישים הנרקמים במוחה, ונשאלת השאלה האם מדובר במציאות אובייקטיבית או במציאות פנימית.

רות נשאבת בין שאר מניפולציות לתרגיל היפנוט משתק המתבצע באמצעות קולו של האיש ובסופו נמוג הקול ורות מתעוררת מהכישוף שהייתה נתונה בו אל תוך המציאות האובייקטיבית של חייה עם בעלה

כניסה 10 ש"ח

לחברי אגודת הידידים של המרכז לאמנות עכשווית הכניסה ללא תשלום