הקרן לוידיאו ארט וקולנוע ניסיוני – יבול חדש

הקרן לווידיאו ארט וקולנוע ניסיוני של המרכז לאמנות עכשווית

יבול חדש

הקרן לקידום וידיאו ארט וקולנוע ניסיוני של המרכז לאמנות עכשווית שמה לה למטרה לסייע ליוצרי וידיאו ארט וקולנוע ניסיוני בישראל לממש את רעיונותיהם בתחום, לספק להם במה ולקדם את יצירותיהם במסגרות שונות בארץ ובעולם.

מאז היווסדה בשנת 2002, בסיוע משרד התרבות – המועצה הישראלית לקולנוע, תמכה הקרן ב-80 הפקות של מיטב אמני הווידיאו בארץ והוכיחה את יעילותה בכל הנוגע להעלאת רמת ההפקות בתחום.

השנה, כבכל שנה, אנו מזמינים את הקהל לערב חגיגי של יבול היצירות החדשות, שהפקתן הסתיימה לאחרונה, בתמיכת הקרן לווידיאו ארט וקולנוע ניסיוני.

ההקרנה תתקיים ביום שני, 6 באוגוסט בשעה 19:30 בסינמטק תל אביב

להלן 5 הסרטים שיוקרנו (סה"כ 85 דק'):

שי רטנר, "טוב למות" – הסרט סובב סביב היווצרות מיתוס הגיבור של יוסף טרומפלדור. הסרט שואל שאלות על קיומה של אמת היסטורית ועוסק במשאלת המוות הבלתי נמנעת של הגיבור וכיצד זו נתפסת בתרבויות השונות (16 דק')

מירי נישרי, "90% לחות" – הסרט משחזר את חווית האמנית המגלה ביום בהיר אחד שהסטודיו שלה הוצף מים. נישרי משחזרת את חזיונות יצירותיה הצפות בחלל הסטודיו המתפקד כזירה מחרידה ומרהיבה גם יחד (9:45 דק')

רותי סלע, "מניפסטה 8" – הסרט הוא ניסיון לייצר חוקה לתצוגה זמנית ולהתנסות באפשרות להבנות חוקים באופן דמוקרטי עבור תערוכה קבוצתית במורסיה, ספרד (25 דק')

שחר מרכוס, "האוצר" – הסרט מתאר באופן קומי ואף גרוטסקי מהלך התגלותו ועלייתו של אוצר ומציע הצצה אל "מאחורי הקלעים" לעולמו של האוצר הנתפש לא אחת כבועה אליטיסטית ומנותקת (5 דק')

מורן עובדיה, "גבר גבר" – גבר, זמר מזרחי, חווה משבר קיומי עם מותה של אמו, ומחליט לעשות הסבה מקצועית. הסיפור מועבר לצופה ע"י שירים שגבר שר, כמו גם ווידויים שהוא עורך בפני המקרר הביתי שלו (29:30 דק')

הכניסה בתשלום*

רכישת כרטיסים דרך קופות הסינמטק בטלפון: 03-6060800