בית ספר לאמנות: טכנו-כלכלה של שינוי

בית ספר לאמנות: טכנו-כלכלה של שינוי
יום ג', 6.1.2014, 19:30
כניסה: 10 ש"ח, חינם לידידי המרכז

המרכז לאמנות עכשווית שמח להציג הרצאה של סטיבן הנרי מדוף, שידון בהיסטוריה ובעתיד של חינוך לאמנות, ויעשה זאת באמצעות מרסל דושאן, הבאוהאוס, מודלים אלטרנטיביים של חינוך ודה-מטריאליזציה. בתקופה של טכנולוגיה שמתקדמת במהירות וקפיטליזם מואץ, הפרקטיקה אמנותית והאקלים של עולם האמנות ממשיכים להשתנות ולהיות נתונים בלחץ עצום. עם זאת, ההכשרה של האמן תחת המשטר של בית הספר לאמנות, הן מבחינת הקונספט והפרקטיקה, מיעטו להשתנות במאה השנים שעברו מאז תקופת הבאוהאוס. כיצד זה ייתכן ומה זה אומר לאמנים, אוצרים, מוסדות אמנות, כלכלת האמנות הגלובלית, והעתיד של פרקטיקות ידע וייצור ברחבי העולם?

השיחה תלווה בדיון בהשתתפות ניקולא טרזי, ראש תוכנית התואר השני לאמנות באקדמיה לאמנות בצלאל ועורך בפלאש ארט, ומירי סגל, אמנית וראש התוכנית ללימודי המשך במדרשה לאמנות.

סטיבן הנרי מאדוף הוא מבקר אמנות, אוצר, משורר ומחנך. הוא ערך את מגזין ARTnews וכתב בין היתר בModern Painters. הוא מרצה על אמנות עכשווית וחינוך ברחבי העולם ומשמש כמרצה בכיר באוניברסיטת ייל. כמו כן הוא המייסד של תוכנית התואר השני באוצרות בSVA בניו יורק ופרסם מגוון ספרים על אמנות עכשווית.