אמנות בעידן הדיגיטלי: חלל תצוגה

יום ראשון, 14 ביולי בשעה 19:00
מארגנות: צילה חסין ורותם רוף

מפגש שני בסדרה "מתי זה עכשיו", הבוחנת את התפר בין תרבות וטכנולוגיה.
הפאנל יתמקד בהתפתחות של אמצעי תצוגה והפצה כתוצאה מהשפעות העידן הדיגיטלי. הדוברים ידונו בשינויים שחלו בחוויית הצפייה וההצגה של אמנות כתוצאה מההבנה שנוכחות פיזית כבר אינה חיונית בהכרח בהתבוננות ביצירות אמנות. הדוברים יבחנו איך חללי תצוגה – פיזיים ווירטואליים – יכולים לפתח אסטרטגיות חדשניות של תערוכה ופרשנות, וכיצד מוסדות תרבות חושבים מחדש על תפקידם כמתווכים של תרבות עכשווית.

דוברים:
אנני פלטשר – אוצרת, מוזיאון ואן אבה, איינדהובן
אייל פינק – מהנדס בכיר בגוגל ישראל
הדס זמר בן ארי – מעצבת חוויה ואוצרת עצמאית

אנני פלטשר
אנני פלטשר היא אוצרת במוזיאון ואן אבה, איינדהובן מלמדת בדה אפל, אמסטרדם. בין השנים 2005-2010 ייסדה והובילה (יחד עם פרדריק ברגהולץ) את הפלטפורמה האוצרותית הבין לאומית "אם אני לא יכולה לרקוד, אני לא רוצה להיות חלק מהמהפכה שלך" כמו כן, פלטשר כותבת למגזינים שונים ביניהם Afterall ומטרופוליס מ.

אייל פינק
בפרויקטים שלו, אייל פינק מתמקד בהנגשת אמנות, ארכיונים, מוסדות תרבות וסיפורים הסטורים באופן חופשי וזמין בקלות באינטרנט. כמהנדס בכיר בגוגל, פינק הוביל את פרויקט מכון גוגל לתרבות בפריז, כמו גם את פרויקט מגילות ים המלח, תמונת ארכיון השואה, וסיפוריו של נלסון מנדלה.

הדס זמר בן ארי
מאז 2007 הדס בן ארי זמר עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מוזיאון ואן אבה באיינדהובן שם היא מעצבת חוויה ואוצרת. בעבודתה חוקרת בן ארי את השינויים בגישור וחוויה במוזיאון במאה ה-21 והיא מתמקדת בהתאמת רעיונות אמנותיים לחוויה מורכבת אך נגישה, עם דגש מיוחד על פיתוח אפשרויות אלטרנטיביות למידע.

אירוע זה נתמך ע"י KunstenIsrael

kunstenisrael_RGB