אלכס מירוּציוּ: להרוויח במצב של חבוּת

14.03.2019 - 18.04.2019

14 במארס – 18 באפריל, 2019
פתיחה: 14 במארס, 20:00

תאריכי המיצג Bottoms Know It (ישבנים יודעים זאת):
יום חמישי, 14 במארס, 20:00 (פתיחה)
יום שלישי, 19 במארס, 18:00
יום שישי, 22 במארס, 12:00
יום שני, 1 באפריל, 20:00
יום רביעי, 10 באפריל, 20:00
יום שבת, 13 באפריל, 13:00

בביצוע אורן ברק, הראל גרזוטיס ונונציה פיצ׳יאלו

תכנית וידיאו (לא לצפייה בזמן המיצגים):
Dignity to the Unsaid (כבוד לבלתי-נאמר), 2017
But as a Document (אבל כמסמך), 2015
Doing Sub Thinking (לבצע תת-חשיבה), 2018
The Gaze is a Prolapse Dressed in Big Business (המבט הוא צניחה במסווה של עסקים גדולים), 2018
Stays Against Confusion (השהיית הליכים נגד בלבול), 2016
(קרדיטים מלאים מופיעים למטה)

 המרכז לאמנות עכשווית מציג: ״להרוויח במצב של חבות״, תערוכת היחיד הראשונה של האמן הרומני אלכס מירוציו (1981, סיביו, רומניה. חי ועובד בקלוז׳-נאפוקה, רומניה).

הפרקטיקה של אלכס מירוציו נפרשת על פני טווח רחב של מדיות ופעילויות, לרבות פיסול, רישום, כתיבת שירה ומיצג ובצדם פרויקטים ביקורתיים ואוצרותיים. בעבודתו, הכה אינטלקטואלית ובד בבד פיזית עד מאוד, הוא מרחיב את המושגים ״התקרבות״ ו״קִרבה״ בכל הנוגע לזמן, תוך שהוא מציג ״אופנים מפורקים של השגת למשמעות״. בדרך פעולתו, הוא מבקש להנגיש את הבנת הגוף כ״מאורע פרפורמטיבי סוער״, תוך שהוא שואב השראה מן הפואטיקה של חוסר בית ואי-נראות. באמצעות יצירותיו, הוא בוחן דרכים להשהות מערכים של עשייה ואי-עשייה, חשיבה ואי-חשיבה. עם עבודתו 29TAH (האמן עצמו בגיל 29), הוא פועל במסגרת גוף קולקטיבי באמצעות ״אירוניה רטרואקטיבית״.

תערוכתו במרכז לאמנות עכשווית תל אביב כוללת עבודת מיצג חדשה, וכותרתה ישבנים יודעים זאת, ואסופה של עבודות וידיאו אשר מספקות הקשר לעבודה החדשה ובו בזמן פורצות דרכים חדשות להבנתה. ישבנים יודעים זאת נוצרה עבור המרכז לאמנות עכשווית תל אביב בהשתתפות שלושה מבצעים ושלושה אביזרים. העבודה חושפת דבר שעשוי להיתפס כמובלע ובלתי מובחן, אך אינו בהכרח מאפיין תהליך של בירור האמת.

באמצעות שילוב של זרמי מחשבה שונים ושימוש במושגים פילוסופיים שתמיד עוטים גוון אישי ומפורשים בחופשיות, מצליח האמן ליצור חוויות מתמשכות ומעוגנות בזמן המשותפות לו ולצופה. לשם כך, משמשת אותו יצירת האמנות – בין שהיא מגולמת באובייקט ובין שהיא מגולמת בגוף (שלו או של מישהו אחר) – כערוץ, כקטליזטור, כמעין שלט רחוק המקשרים זה לזה שני בני אדם, אותו ואת הצופה, המצויים לעתים בשני אזורי זמן ומקום שונים. אולם כל הרעיונות הללו לעולם אינם מופיעים בהלימה לציפיותינו: ״מעוגן בזמן״ יש להבין בהתאם לתפישת זמן בלתי שגורה; ״מתמשך״ יש לתפוש במסגרת של טווח רחב יותר של תפישה חושית. עבודתו של אלכס מירוציו לא רק גורמת לנו לחשוב, היא גם גורמת לנו לחשוב על התנאים המאפשרים לנו לחשוב ולא-לחשוב, לעשות ולא-לעשות.

״אלכס מירוציו: להרוויח במצב של חבות״ נאצרה בידי ניקולה טרצי בשיתוף פעולה הדוק עם האמן. התערוכה מתקיימת בתמיכת Invitro, תכנית שהיית אמנים בתל אביב של קרן OUTSET והמכון הרומני לתרבות – תל אביב. סיוע נוסף הגישה לנו גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, רומניה וחברת TAROM.

קרדיטים:

Doing Sub Thinking (לבצע תת-חשיבה), 2018. וידיאו HD, תיעוד וידיאו של מיצג, 10:51 דק׳. בהשתתפות: אקין ברנאיי, Rowdy_SS וג׳ן ווגטל. הוזמן עבור Block Universe Festival בשיתוף פעולה עם Delfina Foundation, ועם European Art East Foundation, לונדון. באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.

But as a Document (אבל כמסמך), 2015. וידיאו HD, מיצג למצלמה, 12:01 דק׳. בהשתתפות: פאר אנדרסון; במאי צילום: מיכאל טומסקו. באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.

Dignity to the Unsaid (כבוד לבלתי-נאמר), 2017. וידיאו HD, 17:42 דק׳. כותבים: אלכס פופה, אירינה סיבפ וקוסמין סטאנילה; במאי צילום: אלכסנדרו דון; עוזר צלם: ויקטור מרקה. הוזמן עבור Marie-Laure Fleisch Gallery, בריסל. באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.

Stays Against Confusion (השהיית הליכים נגד בלבול), 2016. וידיאו HD, 14:52 דק׳. בהשתתפות: ג׳ושוע הובארד; במאי צילום: קסנדרה פאוול, לוקאס אלארק. הוזמן עבור Delfina Foundation, לונדון. באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.

The Gaze is a Prolapse Dressed in Big Business (המבט הוא צניחה במסווה של עסקים גדולים), 2018. וידיאו HD, 14:37 דק׳. הוזמן עבור Frac des Pays de la Loire, קארקופו (צרפת). באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.

דימוי: אלכס מירוציו, ישבנים יודעים זאת, 2019. קופסת אור, 100X70 ס״מ. באדיבות האמן, גלריה סאבוט, קלוז׳-נאפוקה, וגלריה רודיגר שוטל, מינכן.