ממקום ואודות מקום: אמנות מלוס אנג'לס
אמנים משתתפים : סקוֹלי אקוסטה , אדגר ארסנו , אלכסנדרה גרנט , אדם ג'יינס , מאי ברבריאן , רוּבֶּן אוצ'ואה ופראן סיגל
התערוכה ממקום ואודות מקום: אמנות מלוס אנג'לס, מפגישה שבעה אמנים העובדים בלוס אנג'לס. הפרקטיקות שלהם, הכוללות ציור, פיסול, צילום, מיצב וּוידיאו, היא רחבת טווח מבחינה סגנונית ומושגית ומשקפת את הגיוון העומד לרשותם של אמנים בני-ימינו.
האמנים בתערוכה מייצגים דור עכשווי של אמנים הבוחרים לחיות ולעבוד בלוס אנג'לס ולפתח בה קשרים חברתיים ותרבותיים המזינים את הפרקטיקה האמנותית שלהם. הם מתעניינים הן במקום המנטלי והן בזה הפיזי, ואמנותם מבטאת את פתיחוּתן ומורכבותן של פרקטיקות אמנותיות עכשוויות. את השראתם, שואבים אמנים אלה מסביבותיהם המיידיות ומחוויותיהם האישיות.
עבודתם של סקולי אקוסטה ורובן אוצ'ואה היא בגדר הרהור על מִחברה האורבני של העיר ועל הרכבה הרב-תרבותי, בעוד שעבודותיה של פראן סיגל מקיפה אזור גיאוגרפי גדול בהרבה – אזור דרום קליפורניה. רישומיה גדלי-הממדים נובעים מתצלומים עוקבים של תכנון עירוני פולשני כפי שהוא נראה ממטוס. אלכסנדרה גרנט ואדגר ארסנו מתייחסים לחוויות אישיות באמצעות השפה והווידיאו. גרנט מתמקדת בשפה ובמה שמרוויחים ומאבדים בתרגום ובונה נופים ממילים בודדות או ממשפטים קצרים הנכתבים בדרך כלל לאחור ומוקפים בבלוני מילים, ואילו אדגר ארסנו חוקר את המושגים נוכחות/העדר ומרחב/זמן המוצגים הן כזיכרון והן כאשליה. בלב-לבה של הפרקטיקה האמנותית של מאי ברבריאן, טמון הרצון לתקשר באמצעות מוזיקה, מחול, וידיאו ותיאטרון, וכל זאת מתוך גישה עליזה המאפשרת לאמני הקבוצה להתמודד עם סוגיות גזעיות, חברתיות ותרבותיות היסטוריות ועכשוויות. אדם ג'יינס משלב אזכורים היסטוריים ותרבות עממית ברישומיו ופסליו המומשגים ומוצגים לא אחת אלה בצד אלה. התעניינותו של ג'יינס בנושאים רבים חוברת ברישומיו, המורכבים מבחינה חזותית, אל פיסול המציע פרקטיקה של עבודה מעשית שבמהלכה הוא יכול לחשוב מחדש על רעיונותיו המקוריים .
אוצרת: אלמה רואיז (אוצרת – המוזאון לאומנות עכשווית – MoAc , לוס אנג'לס)
בסיוע: שותפות תל אביב / לוס אנג'לס – הוועדה לאמנות חזותית .
[:]